هوای همدان در وضعیت هشدار

هوای همدان در وضعیت هشدار
استان‌ها > همدان - وقوع طوفان شن و هجوم گرد و خاکی که از کشور عراق منشاء گرفته است هوای همدان و اکثر استانهای نوار غربی کشور را بحرانی کرده و هم اکنون میزان گردو غبار در این استانها به بیش از 5 برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش اختصاصی خبر آنلاین از همدان، هجوم گرد و خاک به استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور همچون استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، لرستان و همدان از دیروز بعدازظهر درگیر پدیده گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی شده‌اند که امروز نیز این شرایط ادامه خواهد داشت.

کارشناسان از هموطنان نقاط مذکور به ویژه بیماران قلبی، ریوی، تنفسی و کودکان درخواست کرده اند تا از تردد و انجام فعالیت‌های بدنی غیرضروری در فضای آزاد خودداری و همچنان در منازل خود بدون بازگشایی پنجره‌ها مستقر باشند.

نادر پیر تاج همدانی، رئیس مرکز پیش بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان نیز در گفتگو با خبرنگار خبر آنلاین در همدان، آخرين خروجی مدلهای هواشناسی را از امروز تا شنبه در ساعات بعد از ظهر و شب ، بويژه در مناطق شمالي استان را با احتمال رگبار باران ، رعدوبرق و تگرگ اعلام کرد

وی با اشاره به ورود گردو غبار از اواخر وقت پنج شنبه، تاکید کرد: امروز جمعه و فردا نیز شاهد ماندگاری گردو غبار و گاها وزش باد شديد در استان خواهيم بود.



مرجع خبر: خبر آنلاین       تاریخ انتشار 1395/03/30


آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا