مقاله نانوکاتالیست و حفاظت های زیست محیطی مشتقات نفتی

مقاله نانوکاتالیست و حفاظت های زیست محیطی مشتقات نفتی
در مقاله ای که با عنوان نانو کاتاليست و حفاظت های زيست محيطی مشتقات نفتی، در اولین کنفرانس بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی منتشر شد، به بررسی آلودگی های ناشی از مواد آلی موجود در آب های آلوده به مواد نفتی و پساب های صنعتی، احتراق نیروگاه ها و نقش نانو تکنولوژی در پالایش و تصفیه و پاکسازی می پردازد.
در این مقاله می خوانیم که پساب های آلوده به مواد آلی نفتی پس از هفت روز کاملا تجزیه شده و یکی از مهمترین منابع آلودگی های زیست محیطی می باشد. در این میان نقش تکنولوژی های نانو همچون نانوحسگرها، نانو لوله ها، نانو کاتالیست ها و نانو کامپوزیت ها در کاهش آلاینده ها مورد توجه است. همچنین در اثر احتراق نیروگاه ها ترکیباتی مانند CO در محیط آزاد شده که اثرات نامطلوبی بر جای می گذارد.
یکی از این روش ها استفاده از کاتالیست هایی برای تبدیل این مولوکول ها به مواد بی ضرر می باشد. از موثرترین کاتالیست ها مورد استفاده می توان به نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم ( Tio2) اشاره کرد. دستگاه های تصفیه هوای ساملن با دارا بودن فیلتر Tio2 قابلیت نانو کاتالیستی و ;کاهش آلایندگی مواد آلی را برای محیط زیست شما فراهم می کند.
متن کامل مقاله را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد فیلتر Tio2 می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه کنید.
تنفس زندگی است، سالم زندگی کنید.
گروه صنعتی تهویه سام نماینده انحصاری دستگاه های تصفیه هوای ساملن


مرجع خبر: https://www.sid.ir/       تاریخ انتشار 1398/10/18


آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا