حمل و نقل عمومی، بازیافت، صرفه جویی در انرژی، راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا

حمل و نقل عمومی، بازیافت، صرفه جویی در انرژی، راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا
برای کاهش آلودگی هوا نه تنها دولت ها باید راهکارهای موثری را اجرا کنند بلکه هر شخصی به نوبه خود نیز باید قدمی در کمک به بهبود کیفیت هوا بردارد در اینجا برخی از راهکار‌های مبارزه با آلودگی هوا را بیان میکنیم که از عهده هر شخصی بر می آید.
استفاده از حمل و نقل عمومی را جایگزین استفاده از ماشین شخصی کنیم.
صرفه جویی در مصرف انرژی: در این صورت شما میتوانید از تخریب محیط زیست با کاهش میزان سوخت‌های فسیلی که باید سوزانید، جلوگیری کنید.
درک مفهوم کاهش، استفاده مجدد و بازیافت: چیز‌هایی که دیگر برای شما استفاده ندارد را دور نیندازید. در حقیقت آن‌ها را مجددا برای منظور دیگری استفاده کنید. برای مثال شما میتوانید از شیشه‌های قدیمی برای ذخیره حبوبات استفاده کنید.
از دستگاه‌های کارآمد انرژی استفاده کنید: چراغ‌های کم مصرف نسبت به لامپ‌های قدیمی بسیار بهینهتر هستند، برق کمتری مصرف میکنند، عمرشان طولانیتر است و به کاهش مصرف انرژی کمک میکنند.
تلاش‌های چندگانه در سطوح شخصی، صنعتی و دولتی در سراسر جهان برای جلوگیری از شدت آلودگی هوا افزایش یافته است و یک اقدام مستقیم در افزایش گرمایش جهانی است. با اینکه ما امروزه شاهد یک سری نوآوری‌ها و آزمایش‌هایی هستیم که با گزینه‌های متناوب و غیر متعارف برای کاهش آلاینده‌ها همراه است، اما همچنان عوامل اصلی آلودگی هوا دردسر ساز هستند و باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.
تنفس زندگی است، سالم زندگی کنید.
گروه صنعتی تهویه سام نماینده انحصاری دستگاه های تصفیه هوای ساملن


مرجع خبر: https://www.tabnak.ir       تاریخ انتشار 1398/09/19


آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا