تاثیر اشعه فرابنفش بر روی ویروس کرونا

تاثیر اشعه فرابنفش بر روی ویروس کرونا
اشعه ماوراء بنفش با طول موج UVC سال ها است که در کاربرهایی دارویی و بیمارستانی و از بین بردن میکروارگانیسم های مضر مورد استفاده قرار گرفته است. نور خورشید یکی از منابع مهم تولید تولید اشعه ماوراء بنفش است که از زمان های خیلی دور به عنوان ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گرفته است. با تابش نور فتون های طیف ماوراء بنش باعث شکافته شدن یا برانگیخته شدن میکروارگاسم ها می شود.
آلاینده های بیولوژیکی مانند ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها دارای پایه کربنی هستند که با تابش اشعه ماوراء بنفش از بین می روند. این آلاینده ها در محیط های بسته مانند خانه و محل کار وجود دارند.
اشعه ماوراء بنفش ( اشعه UV) با طوج موج و شدت تابش مناسب باعث از بین رفتن آلاینده های ارگانیک می شود. طول موج 254nm نانومتر به عنوان استاندارد جهت ميكروب كشی UV در نظر گرفته شده است.
لامپ های UV حاوی مقادیر زیادی از جیوه هستند که توسط توسط انرژي الكتريكي از حالت مايع به گاز پلاسما (گاز يونيزه) تبديل شده و از خود اشعة ماوراء بنفش ساطع مي‌كند. اشعة ماوراء بنفش با نفوذ به غشاء و هسته ميكروارگانيزم پيوندهاي مولكولی موجود DNA را تخريب میكند. و این تخریب باعث می شود سلول توان بازسازی و تکثیر را از دست بدهد و از بین برود. در صد تاثیر این روش بر روی ميكروارگانيزم های مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال ويروسها از جمله ویروس کرونا Coronavirus (COVID-19) راحت تر از باكتری و باكتری راحتتر از هاگ ميكروب از بين می روند.
نکته مهم در مورد این لامپها ،الزام عدم تابش مستقیم آنها به پوست انسان می باشد که در صورت تابش موجب سوختگی های پوستی،سردرد و حتی عوارضی مانند سرطان می گردد. نکته مهم این است که در صورت تابش مستقیم این لامپ ها به پوست انسان عارضه سوختگی های پوستی، سردرد و حتی سرطان به وجود می آید.
تنفس زندگی است، سالم زندگی کنید.
گروه صنعتی تهویه سام نماینده انحصاری دستگاه های تصفیه هوای ساملن
 



مرجع خبر: tahviehsam.com       تاریخ انتشار 1399/01/30


آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا