93 درصد کودکان زیر 15 سال جهان در هوای آلوده تنفس میکنند.

93 درصد کودکان زیر 15 سال جهان در هوای آلوده تنفس میکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی در حاشیه اولین کنفرانس آلودگی هوا و سلامت در ژنو، اظهار داشت: طبق برآورد سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۶۰۰ هزار کودک به دلیل ابتلا به عفونت های حاد تنفسی ناشی از آلودگی هوا در جهان، جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت تصریح کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۸۰ درصد جمعیت جهان در محیط‌ هایی با کیفیت پایین هوا زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا به عنوان پنجمین علت مرگ در جهان، سالانه موجب مرگ بیش از ۷ میلیون نفر در جهان می‌شود، افزود: کاهش آلودگی هوای آزاد و داخل خانه با بهسازی محیط و ارتقای سطح بهداشت، کاهش تنفس دود دست دوم، شناسایی مهمترین آلاینده‌ها به منظور حذف یا کاهش مهم‌ترین آلوده کننده آلودگی هوا در محیط زندگی و کار می‌تواند نقش ویژه‌ای در کاهش میزان مرگ ‌و میر و بروز بیماری‌های مرتبط داشته و موجبات کاهش هزینه‌های سرسام‌آور درمان بیماری‌ها و بهبود شاخص‌های بهره‌وری شود.

رییسی در ادامه افزود: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس، ۱۰ شهر از آلوده ترین شهرهای جهان در کشور هند قرار دارند که در آینده به دلایل مختلف شاخص کیفیت هوا در کشور هند به شدت افت پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مبحث سلامت هوا در کشورمان، گفت: ضرورت فرهنگ‌سازی، تدوین و اجرای آموزش‌های مقدماتی در مدارس، جلب مشارکت‌های مردمی و اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور از جمله مهم‌ترین اقدامات در این راستا می باشد و به همین جهت از همه مسئولان، دست‌اندرکاران، فعالان حوزه سلامت و محیط زیست انتظار می رود تا با انجام اقدامات عملی خصوصا اجرای صحیح قانون هوای پاک و تدوین راهکارهای اجرایی موثر، موجبات تامین محیطی سالم را برای تمامی آحاد مردم فراهم کنند. https://www.mehrnews.com/news/4446556
در این هوای آلوده محیط خانه را برای کودکانمان پاک نگه داریم.
شرکت تهویه سام (برند ساملن) ارائه کننده دستگاه های تهویه مطبوع و تصفیه هوا



مرجع خبر: https://www.mehrnews.com       تاریخ انتشار 1397/08/12


آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا