کمک به حساسیت در برابر گرده افشانی با دستگاه تصفیه هوا

کمک به حساسیت در برابر گرده افشانی با دستگاه تصفیه هوا

 

آلرژی چیست؟

واكنشهای افراد نسبت به‌عوامل محيطی را آلرژی میگويند كه‌اين افزايش حساسيت در افراد مختلف به صورتهای متنوع بروز می‌كند.  معمولا شايعترين آلرژيها، آلرژيهای تنفسی مثل آلرژی بينی يا"رينيت " است كه مهمترين علايم آنهاعطسه‌های مكرر، آب ريزش بينی، خارش و گرفتگی بينی است.

عوامل حساسیت زا کدام ها هستند؟

عوامل متعددی در بروز آلرژی دخالت دارد، يكی از علل شايع و بارز ، گرده‌های درختان و گياهان در فصل بهار است. در فصل بهار گرده‌افشانی درختان و گل‌ها باعث آبریزش بینی، اختلالات تنفسی به شکل خس‌خس، بثورات پوستی مثل کهیر، خارش و اگزمای مخاطی به صورت تورم و التهاب می‌شود.

گرده‌های گیاهان صبح‌ها و غروب‌ها به سطح زمین نزدیک‌ترند؛ به همین علت افراد مبتلا به حساسیت‌های فصلی در این مواقع نباید در معرض گرده‌ها قرار گیرند. در نواحی معتدل مثل تهران و کرج گرده افشانی از ‪ اسفند ماه آغازو تا نیمه .اردبیهشت ماه هر سال .ادامه می‌یابد

راه کار مقابله با عوامل آلرژی

برای از بین بردن علائم آلرژی چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟ خط مقدم دفاع در برابر آن دوری از عوامل محرک است. بعد از این که مدتی بیرون بودید، دوش بگیرید، لباس های خود را عوض  کرده و لباس های قبلی را بشویید. وقتی در بیرون مشغول کار هستید از یک ماسک استفاده کنید. فقط ماسک های N95 گرده ها را به خاطر اندازه ریزی که دارند متوقف می کنند. از بسته ماندن شیشه های منزل و ماشین خود نیز مطمئن شوید. اگر بیرون رفتید، از کلاه و عینک آفتابی برای دور نگه داشتن گرده ها از چشم خود، استفاده کنید. 

استفاده از دستگاه تصفیه هوا کمک به کاهش عوامل حساسیت زا

یکی دیگر از راه های مقابله با گرده های گیاهان درمحیط های بسته استفاده از دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلتر هپا می باشد. این فیلتر قادر به جذب ذرات معلق موجود در هوا و در نتیجه کاهش عوامل حساسیت زا می باشد.

تنفس زندگی است، سالم زندگی کنید.
گروه صنعتی تهویه سام نماینده انحصاری دستگاه های تصفیه هوای ساملن

 

 

منابع:

http://www.salamatnews.com

http://shafaonline.ir

http://www.irna.ir

http://www.shafaf.ir

 

 



آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا