چگونه دستگاه تصفیه هوای مناسب خریداری کنیم

نکات راهنما درباره انتخاب و خرید دستگاه تصفیه هوای مناسب

 قبل از اینکه نسبت به خرید یک دستگاه تصفیه هوا اقدام کنید، می بایست اطلاعاتی در خصوص انواع مختلف تصفیه کننده های هوا کسب کنید. دستگاه های مختلفی با تکنولوژی های گوناگون برای حذف آلودگی از هوای اطراف، به بازار آمده اند. اولین قدم شما برای انتخاب محصول مناسب این است که مسائل مربوط به کیفیت هوای اطراف خود را بشناسید. وقتی در خصوص هوایی که تنفس می کنید و کیفیت آن اطلاعات کافی به دست آوردید، راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید. نکات زیر می توانند اطلاعات اولیه و مناسبی را در اختیار شما قرار دهند.

 1 – چه چیزی نیاز دارید؟

 آیا قصد دارید ذرات آلرژی زا، گرده گیاهان، شوره، دود و ... را از هوای اطراف خود حذف کنید؟ دقیقا تعیین کنید که نگرانی شما کدام یک از آلاینده های هوا است و قصد دارید به وسیله فیلترهای هوا، چه چیزی را حذف کنید؟ این یک نکته اساسی در انتخاب دستگاه تصفیه هوای مناسب است. چرا که در واقع هر کدام از فیلترها و تکنولوژی های تصفیه هوا، برای حذف نوع خاصی از آلاینده ها طراحی و ساخته شده اند.

 2 – راندمان فیلترهای تصفیه هوا

گرده گیاهان، ذرات قارچ و کپک، شوره حیوانات خانگی، گرد و غبار و باکتری ها اندازه ای بین 0.3 تا 5 میکرون دارند. فیلترهای هپا به راحتی می توانند این گونه آلودگی ها ( با اندازه بزرگتر از 0.3 میکرون) را به دام انداخته و حذف کنند. آلودگی هایی مثل ویروس ها، گازهای شیمیایی، دود سیگار و ... دارای ذراتی کوچکتر از 0.3 میکرون هستند و نمی توانند توسط فیلترهای هپا حذف شوند. برای حذف این گونه آلاینده ها بهتر است از فیلترهای یونایزر، کربن فعال و یا اشعه ماورای بنفش استفاده شود.

دستگاه تصفیه هوای ساملن دارای فیلتر هپا  است.

 3 – نرخ تولید هوای تصفیه شده (CADR)

نرخ تولید هوای تصفیه شده (Clean Air Delivery Rate_ CADR) کل حجم هوای تصفیه شده ای است که یک سیستم تصفیه هوا می تواند در یک ساعت تولید کند. این یک شاخص استاندارد برای اندازه گیری نرخ تولید هوای تصفیه شده است. اعداد بالاتر نشان دهنده کارایی بیشتر دستگاه در تصفیه کردن هوا است. یک واحد اندازه گیری دیگر که برای این منظور استفاده می شود CFM است که به معنای فوت مکعب در دقیقه (Cubic Feet Per Minute) است. این عدد نشان دهنده حجم هوای تولید شده در یک دقیقه است. اطلاع از این ارقام به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید آیا دستگاه تصفیه هوایی که قصد خرید آن را دارید پاسخگوی نیاز شما می باشد یا خیر؟

 4 - میزان سر و صدای دستگاه

سر و صدا عامل مهمی در انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا است. بسیاری از سازندگان دستگاه های تصفیه هوای خانگی، میزان صدای تولید شده توسط فن دستگاه را بر حسب "دسی بل" در مشخصات فنی دستگاه درج می کنند.

دستگاه تصفیه هوای ساملن حد اقل دسیبل صدا را داراست.

 5 – گارانتی و خدمات پس از فروش

 ممکن است شما یک دستگاه تصفیه هوای ارزان در بازار یافت کنید که گارانتی کوتاه مدت داشته باشد و یا به طور کلی فاقد ضمانت و گارانتی معتبر و واقعی باشد. اما توصیه می کنیم که خرید آن صرف نظر کنید. خرید یک سیستم تصفیه هوای با کیفیت، درواقع یک سرمایه گذاری بزرگ و طولانی مدت است. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که مراکز خدمات پس از فروش آن همه جا در دسترس باشد و از نظر تعویض فیلترها و قطعات مشکلی نداشته باشید. سعی کنید به جای خرید از فروشگاه های متفرقه، از شرکت های معتبر خرید کنید و فراموش نکنید که :

ما آنقدر ثروتمند نیستیم که کالای ارزان خریداری کنیم! چرا که کالای ارزان و بی کیفیت، دردسرهای خاص خودش را دارد.

آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا