لزوم استفاده از دستگاه رطوبت گیر

شاید تا کنون اسم  دستگاه رطوبت گیر ساملن را شنیده باشید.در این مقاله لزوم استفاده از این دستگاه  رطوبت گیر را خواهید آموخت.
    ساکنان مناطق مرطوب در  معرض هجوم انواع قارچها به محل سکونتشان قرار دارند. افرادی که در مناطق گرم نزدیک دریا زندگی می کنند باید به کاهش میزان رطوبت توجه زیادی داشته باشند زیرا قارچها در مکانهای مرطوب به سرعت رشد می کنند.
قارچهای متداول خانگی عبارتند از :
Aspergillus: این نوع قارچ مستقیما با آلرژیها و بیماریها در ارتباط است.
Cladosporium: این قارچ علائم تب یونجه را به همراه دارد و همچنین عامل آسم و عفونتهای تنفسی است.
Stachybotrys: خطرناکترین قارچی است که در منازل دیده شده است و عامل ایجاد Mycotoxin است.
متخصصان قارچ شناسی معتقدند که بعضی از این قارچها ممکن است کشنده باشند یا در خوشبینانه ترین حالت به شدت بیماری زا هستند و دامنه وسیعی از بیماری ها مثل سوزش چشم،سردرد و مشکلات تنفسی شدید را در پی خواهند داشت.

افرادی که در مجتمعهای مسکونی زندگی می کنند باید بیشتراز محیط زندگی خود مراقبت کنند زیرا احتما انتقال قارچها در مجتمعها بیشتر است. مثلا اگر یکی از واحدهای مسکونی به قارچ آلوده شده باشد احتمال اینکه سایر واحد های مجتمع هم مورد هجوم قارچها قرار بگیرند وجود دارد. بنابراین توجه به از بین بردن قارچها در مجتمعهای مسکونی که در مناطق مرطوب واقع شده اند دارای اهمیت فراوان است.
استفاده از دستگاه های خشک کن و رطوبت گیر برای کاستن میزان رطوبت در محیط های مرطوب مثل زیر زمین،حمام،آشپزخانه و ... که به دلیل وجود رطوبت محل مناسبی برای رشد قارچها هستند،توصیه می شود.

تمام دستگاه های رطوبت گیر با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان طراحی شده اند و انتخاب مناسب دستگاه ( بر اساس مشخصات فنی دستگاه) در راستای ایجاد محیطی سالم تر و هوایی پاک تر موثر خواهد بود.
دستگاه رطوبت گیر  ساملن  بهداشت محیط زندگی  ما را تضمین میکند.
 

 



آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا