آلودگی هوای خانه

  آیا مطلع هستید که هوای محیطی مانند خانه، می‌تواند تا 10 برابر آلوده‌تر از هوای بیرون و فضاهای باز باشد؟

بسیاری از ما بر اساس یک باور غلط، فکر می‌کنیم که هوای فضاهای بسته‌ای مثل خانه، پاک‌تر از هوای فضاهای باز است. این در حالی است که عواملی مانند استعمال دخانیات، پخت و پزگاز خارج شده از بخاری، اجاق گاز و شومینه، استفاده از مواد شوینده و بهداشتی، نگهداری حیوانات خانگی (آلاینده های بیولوژیکی مانند کپک ها، قارچ ها، ویروس ها و شوره بدن حیوانات که به دلیل گرم و مرطوب بودن محیط های سرپوشیده راحت تر رشد می کنند)، مصرف مواد خوشبوکننده و آرایشی و استفاده از کفپوش‌هایی مثل موکت و فرش که حساست زا می باشند، باعث انتشار آلودگی در هوا شده و بسته بودن درها و پنجره‌ها، مانع تخلیه این آلودگی‌ها از محیط می‌شود. نتیجه‌ی چنین اتفاقی، انباشته شدن آلودگی در هوای محیط‌های یاد شده است. این موضوع، می‌تواند در فصل‌هایی مثل پاییز و زمستان، تشدید شود! در این فصول، ما به دلیل سرمای هوا و نیز شدت گرفتن آلودگی هوای شهرها، از باز گذاشتن درها و پنجره‌ها، امتناع می‌کنیم. تحقیقات زیادی در مورد اثرات مضر انباشت آلودگی در هوای محیط‌های بسته، منتشر شده است. از آنجایی که کودکان و افراد مسن، زمان‌ نسبتا طولانی‌تری را در این فضاها سپری می‌کنند، بیشترین مشکلات هم گریبان‌گیر این دسته از افراد خواهد بود.
راه حل:
با توجه به اینکه عدم استفاده از این شوینده ها و پاک کننده ها در منازل و اماکن تقریبا” غیرممکن است جهت کاستن از عوارض این مواد توصیه می گردد از دستگاه های تصفیه هوای خانگی که قدرت تصفیه آلاینده های فوق را داشته باشند جهت پاک نگه داشتن هوای داخل منزل استفاده نمائید .

دستگاه های تصفیه هوای ساملن قابلیت از بین بردن آلاینده های ناشی از بوی رنگ ، ویروسها ، باکتری ها ، بوی پخت و پز ، بوی نا و کهنگی ناشی از رطوبت ، بوی حیوانات خانگی ، بوی زباله ، جرم ها و گرد و غبار و پرز را دارند .

نتیجه تحقیقات آزمایشگاهی روی دستگاه های تصفیه هوای ساملن درصد پالایش هوای خانه از آلودگی های ذیل را نشان می دهد .

کاهش 99.9% باکتری های روی سطح

کاهش 99% میکروب های روی خوراکی ها

کاهش 99% ویروس ها

کاهش 97% قارچ ها و باکتری هایی که به صورت معلق در هوا وجود دارند .

کاهش 88% میکروب هایی که هنگام عطسه تا 3 فوت پراکنده می شوند .

کاهش 85% بوهای موجود در خانه و دود و بوی بد سیگار 



آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا