مقدمه ای بر آلودگی هوا

نویسنده: پوریا ارقند شرکت سرمایش تهویه سام
پست الكترونیک: Pooriya_arghand@yahoo.com

1- مقدمه

دستورالعمل حاضر به عنوان الگویی برای نگارش چکیده مقالات در اولین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در نظر گرفته شده است. با بازکردن این دستورالعمل به راحتی قادر خواهید بود تا متن خود را در بخش‌های مختلف جایگزین متن موجود در فایل نمونه کنید.
لازم به ذکر است که دستورالعمل تهیه چکیده دو صفحه‌ای بایستی دقیقاً رعایت گردد و در صورت عدم رعایت فرمت، مقالات از فرآیند داوری حذف خواهند شد.

2- بخش های مقاله

چکیده مقالات بایستی در 2 صفحه تهیه شوند و شامل این بخش‌ها باشند.
1- عنوان مقاله 2- اسم یا اسامی نویسندگان و عناوین علمی آنها و نام مؤسسه و آدرس الکترونیکی نویسندگان 3- چکیده 4- کلمات کلیدی 5- مقدمه شامل خلاصه‌ای از تاریخچه و اهمیت موضوع مقاله در صنعت تهویه 6-  بدنه اصلی مقالات 7- نتیجه‌گیری 8- تشکر و قدردانی (در صورت لزوم)  9- مراجع
تمامی چکیده مقالات 2 صفحه‌ای باید دارای یک چکیده حداکثر 80 باشد. چکیده باید شامل روش تحقیق، نتایج مهم و همچنین مقایسه نتایج تئوری و تجربی باشد. ذکر سابقه و اهمیت موضوع در این قسمت لازم نیست.
مطابق با ماهیت مقاله متن و بدنه اصلی مقاله می‌بایست توسط نویسنده یا نویسندگان تقسیم‌بندی مناسب گردد.
در بخش نتیجه‌گیری باید نتایج مهم مقاله، ارائه، بحث و مقایسه گردند. علاوه بر این ارائه نتایج مشروح بخشی از متن اصلی مقاله است. نیاز است مشخصات منابع اشاره شده در متن در بخش مراجع بر حسب ترتیب مراجعه در متن آورده شود.

1-2 دستورالعمل های تایپ

قلم مورد استفاده باید به‌صورت زیر باشد.

جدول 1- قلم مورد استفاده:

بخش مقاله قلم فارسی
عنوان مقاله BMitra Bold 16 در وسط سطر
نام نویسنده، نویسندگان BMitra Bold 12 در وسط سطر
سمت و سازمان متبوع BMitra 12 در وسط سطر

شكل‌ها، نمودارها و جدول‌ها

منحنی‌ها و شكل‌ها همانند متن اصلی می‌باید در داخل قالب مشخص‌شده جا داده شود، به علاوه اعداد، حروف و علائم آنها باید خوانا و قابل رؤیت باشد. كلیه‌ی شكل‌ها، جدول‌ها و نمودارها در اولین مكان مناسب بعد از اشاره به آنها آورده شود. تمامی جدول‌ها و شكل‌ها باید به ترتیب با عدد شماره‌گذاری شوند (شكل 1). شكل‌ها باید زیرنویس و جدول‌ها باید بالانویس داشته باشد. بین خط پایانی توضیح شكل و یا انتهای جداول و ادامه متن باید فاصله‌ی مناسب لحاظ شود.
برای تایپ روابط و فرمول‎های ریاضی، بهتر است از نرم‎افزار MathType استفاده کنید. روابط را در یک جدول قرار دهید.
(1)     

   

لازم به ذکر است که کلیه‎ی روابط، شکل‎ها و جداول می‎بایستی شماره‎دار باشند.

بحث بر روی نتایج

کلیه نتایج ارائه شده به دقت بررسی و با کارهای دیگران مقایسه شود. بدیهی است مقالات فشرده دوصفحه‌ای دارای بخش نتایج و بحث بر روی نتایج می‌باشند.

توضیحات دیگر

برای نوشتن معادل انگلیسی عبارات و یا توضیحات اضافی، می‎توانید از پی‎نوشت  استفاده کنید.
شماره چکیده دو صفحه‌ای مقاله خود را (طبق کد دریافتی از وب سایت همایش) در بالای صفحه وارد کنید.
تا حد امکان شکل ها و نمودارها را طوری قراردهید که صفحه خالی نباشد.
برای این کار می‌توانید متن مورد نظر خود را در جای مناسب کپی کنید. برای اعمال فرمت مناسب، می‌توانید از ابزار Style در نرم‌افزار Word استفاده کنید [2]. به‎طور مثال برای اعمال تنظمیات فونت متن اصلی، کافی است متن مورد نظر را انتخاب کنید و سبک قلم Normal را از لیست سبک‎های قلم موجود انتخاب کنید. هم‎چنین برای اضافه کردن میان‎ تیتر ، متن آن را انتخاب، و سبک‎های Heading 1 و ... را انتخاب کنید.
مقاله حتماً باید ویرایش ادبی مناسب از جمله رعایت املای صحیح کلمات (مثلاً استفاده‎ی مناسب از نیم‎فاصله) و علایم نگارشی داشته باشد. در غیر‎این‎صورت، مقاله پذیرفته نخواهد شد.
حتی الامکان از فضای در اختیار گذاشته شده در چکیده دو صفحه‌ای کاملا استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، فرمت نگارش چکیده دو صفحه‌ای مقاله در اولین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا تشریح شده است. این فایل برای شروع نگارش مقاله قابل استفاده است.
لازم به ذکر است که توضیحات کامل‎تر راجع به فرمت نگارش و قلم‎های مورد استفاده، لطفاً توضیحات موجود در سایت همایش را مطالعه فرمایید.

منابع

1.  آقابابایی، محمد، بررسی آماری مدیریت آلودگی هوا و صدا تهران 84 – 88، مجموعه مقالات اولین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، 5-6 اسفندماه 1389.
2.   Al-Homoud, M.S., “Computer-Aided Building Energy Analysis Techniques”, Building and Environment, 36, pp. 421-433, 2001

آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا