قرار گرفتن روزانه در برابر ازن موجود در سطح زمین برای سلامتی مضر می باشد.

قرار گرفتن روزانه در برابر ازن موجود در سطح زمین برای سلامتی مضر می باشد.
اُزن موجود در هوایی که تنفس می کنیم می تواند به سلامتی ما آسیب برساند به ویژه در روزهای گرم و آفتابی که به طور معمول، اُزن به حد ناسالم می رسد.
اُزن سطح زمین، گاز به شدت واکنشی است که معمولاً در محیط‌های شهری و برون شهری یافت می‌شود و زمانی تشکیل می‌شود که آلاینده‌ها در نورخورشید واکنش نشان می‌دهند.
اما اُزن چیست؟ گاز ازن از ترکیب سه اتم اکسیژن ایجاد می شود و یک اکسید کننده قوی می باشد. این گاز به طور مستقیم در هوا منتشر نمی شود بلکه توسط واکنش های شیمیایی بین اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار در حضور نور خورشید ایجاد می گردد از این رو میزان ازن در تابستان و در وسط روز بیش از سایر مواقع است.
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد ۸۰ درصد جمعیت جهان در نواحی شهری در معرض آلودگی هوا بالاتر از حد آستانه اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی قرار دارند همچنین بیان می شود  قرار گرفتن روزانه در برابر ازن موجود در سطح زمین برای سلامتی مضر می باشد.
در صورتی که غلظت اُزن بالاتر از حد مجاز سلامت باشد، کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری‎های ریوی، مانند آسم ، باید از مواجهه طولانی مدت در فضای باز اجتناب نمایند و در صورتی که میزان این گاز در شرایط ناسالم قرار گیرد بقیه افراد از جمله کودکان باید حضور خود را فضای باز محدود و یا در صورت نیاز متوقف نمایند.
تنفس زندگی است، سالم زندگی کنید.
گروه صنعتی تهویه سام نماینده انحصاری دستگاه های تصفیه هوای ساملن


مرجع خبر: https://www.mehrnews.com       تاریخ انتشار 1398/11/27


آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا