بسیج امکانات برای مقابله با آلودگی هوای خوزستان

بسیج امکانات برای مقابله با آلودگی هوای خوزستان
محیط زیست > آلودگی - همشهری آنلاین:
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمام تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با گرد و خاک‌های اخیر در خوزستان فراهم شده تا بتوانیم اثار مخرب این پدیده را در استان کاهش دهیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسماعیل نجار در نشست بررسی پدیده گرد و خاک‌های اخیر خوزستان در اهواز افزود: وزرات کشور و سازمان مدیرت بحران از هیچ گونه اقدامی برای حل این مشکل دریغ نخواهند کرد.

وی گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی سال‌های اخیر در خوزستان در تشدید پدیده گرد و خاک بی‌تاثیر نبوده است.

  • اهتمام دولت برای حل مشکل خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اقداماتی درخصوص مالچ پاشی و نهال کار در کانون‌های بحرانی گرد و خاک استان انجام شده است و دولت نیز اهتمامی ویژه برای حل مشکل گرد و خاک‌ها در استان خوزستان دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر هم گفت : از ابتدای بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها در اهواز، گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌ احمر استان خدمات امدادی لازم را به مردم شهرها و شهرستان‌های استان ارائه کرده‌اند.

  • آماده باش امداگران در استان

ناصر چرخ‌ساز افزود: بر این اساس تاکنون در میان 220 هزار نفر از مردم استان ماسک و در میان 200 هزار نفر نیز بروشورهای آموزشی و هشدار دهنده درباره ریزگردها، توزیع شده است.

وی گفت : در این زمینه به 6 استان‌ همجوار خوزستان هم آماده‌باش داده‌ایم تا در صورت نیاز امدادگران آنها هم برای خدمت‌رسانی به استان اعزام شوند.

تاکنون 75 دستگاه آمبولانس و تجهیزات در خوزستان بکار گرفته شده و 2 هزار و 774 امدادگر نیز مستقر هستند و پوشش می‌دهند.

  • پذیرش بیماران به صورت رایگان

استاندار خوزستان نیز در جلسه ستاد بحران در استانداری گفت: به دنبال این هستیم که پذیرش مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در روزهای آلوده به صورت رایگان انجام شود.

عبدالحسن مقتدایی افزود: توزیع ماسک در روزهای آلوده و عقب انداختن ساعات کار ادارات در روزهای بعد از گرد و غبار از جمله اقداماتی است که باید بسیار به آن توجه کرد.

  • مالچ پاشی راهکار حل مشکل نیست

وی گفت: مالچ پاشی راهکار حل مشکل گرد و غبار نیست چرا که گرد و غبار در استان به صورت ماسه‌ای نیست و مالچ پاشی نیز تنها مختص اراضی شنی و ماسه‌ای است، البته می‌توان از این روش برای بخش محدودی از استان استفاده کرد.



مرجع خبر: همشهری آنلاین       تاریخ انتشار 1393/11/25


آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا