اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه هوا در مهد كودكها و مدارس

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه هوا در مهد كودكها و مدارس
بیماریهایی كه از طریق هوا منتشر می‌شوند ، یكی از مشكلات عمده در اماكن عمومی علی‌الخصوص مهد كودكها و مدارس می‌باشد . طی تحقیقات انجام شده ، مشخص شده است كه در محیط‌ های بسته ، در اثر تماس نزدیك ، میكروارگانیسم ها به راحتی از یك كودك به كودك دیگر سرایت كرده و با افزایش تعداد كودكان ، شیوع بیماریها نیز زیاد می‌شود .
به عنوان مثال عامل بیماری ذات‌الریه كه یك باكتری می‌باشد ، بطور عمده در قسمت فوقانی مجاری تنفسی انسان زندگی و رشد می‌كند و انتقال آن از طریق قطراتی كه از بینی و دهان شخص بیمار و یا ناقل بیماری ، در هنگام صحبت كردن ، سرفه یا عطسه ، خارج و در محیط پخش شده و وارد مخاط بینی و حلق افرادی كه با بیماران ، یا ناقلین در تماس نزدیك هستند ، می‌گردد و آنها بیمار و یا ناقل بیماری خواهند شد. جهت جلوگیری از انتشار اینگونه بیماریها در مهد كودكها و مدارس ، باید دائماً هوای این مناطق تصفیه و ضدعفونی شود . با نصب دستگاههای ضدعفونی و تصفیه هوا میزان بیماریهای واگیر تا حد قابل ملاحظه‌ای كاهش یافته و رضایت خاطر والدین كودك نیز فراهم می‌گردد .
امروزه بسیاری از مهد كودكها و مدارس در كشورهای مختلف جهت رفاه حال كودكان و همچنین كاهش میزان آلودگی هوا چه از نظر میكروبی و چه از نظر شیمیایی از سیستم‌های ضد عفونی و تصفیه هوا استفاده می‌كنند .
شركت تهویه سام مفتخر است كه با طراحی و ساخت سیستم‌های ضدعفونی و تصفیه هوا كه شامل انواع فیلترها از قبیل : پیش فیلتر، فیلتر هپا، فیلتر كربن اكتیو و لامپهای UV-C می باشد آلودگی های مختلف موجود در هوا را در حضور افراد از محیط حذف كند . علاوه بر این سیستم‌های ضدعفونی و تصفیه هوای این شركت مجهز به سیستم هوشمند است كه قادر است اطلاعات لازم در مورد عملكرد سیستم را اطلاع دهد و در صورت بروز هرگونه اختلال هشدار داده و برنامه‌های روشن و خاموش شدن سیستم را طبق نیاز پیاده كند .

گروه صنعتی تهویه سام، با پشتوانه 15 سال تجربه در زمینه طراحی، ساخت و واردات سیستمهای تهویه مطبوع و فیلتراسیون هوا با نام تجاری ساملن در ایران فعالیت می نماید. این شرکت با در اختیار داشتن نمایندگی شرکتهای معتبری نظیرDanfoss ، Euroklimat و sondex، با هدف پاکسازی محیط زیست و تأمین هوای پاک، همگام با تکنولوژی روز دنیا، به ارائه دستگاههای تصفیه هوای SAMLAN در ایران اقدام نموده است.
مشخصات دستگاه های تصفیه هوای ساملن:
• دستگاه های تصفیه هوای هوشمند ساملن دارای نمایشگر دیجیتال جهت نمایش عملکرد دستگاه است.
• دارای ريموت كنترل
• دارای فيلتر هپا جهت ويروس ها، باكتری ها، گرده های حساسيت زای گياهان، مو و پر حيوانات تا 99.97 درصد
• دارای فيلتر كربن اكتيو جهت گازهای سمی، دودها، مواد شيميايی و دود سيگار موجود در هوا
• دستگاه تصفیه هوای هوشمند ساملن دارای پيش فيلتر قابل شستشو جهت جذب ذرات درشت تر معلق در هوا می باشد.
• دارای لامپ يو-وی ( اشعه فرابنفش) جهت از بين بردن ويروس ها، قارچ ها، ميكروب ها، باكتری ها و جرم ها و ساير آلاينده های هوازی موجود در هوا
• دارای فيلتر اكسيد فلز تيتانيوم جهت اكسيداسيون و جذب گازهای ارگانيک فرار
• قابليت توليد بيش از دو ميليون يون منفی در هوا جهت ايجاد هوای سبكتر و امكان تنفس راحت تر
• دستگاه تصفیه هوای هوشمند SAP 212 ساملن دارای تايمر جهت تعيين زمان عملكرد دستگاه

آخرین مقالات ساملن در رابطه با آلودگی هوا